Alexanderplatzin metroasemalla U2 oli valotaulu johon saattoi vapaasti lähettää tekstiviestejä. Urban Diary -yhteisökirjoittamisen projekti kesti sata päivää vuonna 2002. Siitä on jo aikaa ja mainostajat ovat ottaneet julkiset tilat takaisin, mutta tämän kaltaisia media -projekteja on sittemmin ollut eri puolilla maailmaa.

Ajatuksena on siis antaa julkisten tilojen valotaulut tuossa tilassa liikkuvien käyttöön. Voihan olla, että jossain niistä on tullut pysyviä; voi olla että Nokia on jossain ostanut oikeaa connecting-people-tilaa, tai kaupunki on järjestänyt tuollaista vapata mediaa kaikkien käyttöön. Sillä jonkun verran aikaa menee, ennekuin  ihmiset löytäisivät tällaisten telkstari-valotaulujen käyttömahdollisuudet.

ks. myös Päivi Kymäläinen ”Kaupukitaide ja julkisen tilan hetkittäiset käytöt” teoksessa Julkisen tilan poetiikkaa ja politiikkaa toim. Seija Ridell ym. (2009)

Mainokset